Heroes of Might and Magic V

HoMM5

 

Heroes of Might and Magic V je pátým pokračováním slavné počítačové fantasy herní série Heroes of Might and Magic. Vývoje se ujal ruský tým Nival Interactive, pod dohledem francouzského vydavatele Ubisoftu. Hra vyšla v květnu 2006 (přesněji 19.5.) a v ČR až 6.6.2006. Distributorem hry se v ČR stala společnost CD Projekt, která vydávala i předchozí dva díly, a hra se prodává kompletně v češtině včetně profesionálního dabingu. Později byly vydány dva datadisky: Hammers of Fate a Tribes of the East.

Legenda

Suroviny

ZlatoZlato, DřevoDřevo, KamenKamen, KrystalKrystal, DrahokamDrahokam, SíraSíra, RtuťRtuť

 

Schopnosti

Útok Útok, Obrana Obrana, ŠkodyŠkody, Zkušenost za zabitíZkušenost, PřírůstekPřírůstek, Síla kouzel Síla kouzel, Vědomosti Vědomosti

ŽivotŽivot, IniciativaIniciativa, StřelyStřely, PohyblivostPohyblivost, SílaSíla, Morálka Morálka, Štěstí Štěstí, Mana Mana

 

Magické škody

Magický elementál: VzduchMagický elementál: Vzduch, Magický elementál: ZeměMagický elementál: Země
Magický elementál: OheňMagický elementál: Oheň, Magický elementál: VodaMagický elementál: Voda

 

Ovládání magických dovedností

Při seslání kouzla se často jeho účinek odvíjí od ovládání dané magické školy sesílatele, hrdiny nebo jednotky. To je reprezentováno následujícími ikonami:

 

Žádné Žádné
Základní Základní
Lepší Lepší
Expertní Expertní

 

Příklad: Kouzlo Spravedlivá moc je z magie světla a zvyšuje útok cíle. Pokud sesílatel kouzla nemá žádnou znalost dovednosti Magie světla, poté zvýší kouzlo útok o 3. Nicméně pokud má expertní úroveň v Magii světla, tak kouzlo zvýší útok cíle o 12.

Schopnosti a dovednosti

Každá rasa má své speciální schopnosti, které je třeba při hraní využít. Hrdinové mají možnost se při postupu na další úrovně nebo navštívením některých budov na mapě dobrodružství naučit dovednostem, kterých může znát nejvýše pět + ještě jednu rasovou dovednost, kterou disponují všichni hrdinové spadající pod danou rasu. Každá dovednost je dále rozvíjena ve specifických schopnostech, z kterých může hráč vybírat.

 

Magie světla

umožňuje hrdinovi seslat kouzla z třídy magie světla 3.,4. a nakonec 5. kruhu. Kouzla magie světla 1. a 2. kruhu jsou s každou další úrovní této dovednosti silnější.

Magie temnoty

totéž s magií temnoty

Magie přivolávání

totéž s magií přivolávání

Destruktivní magie

totéž s destruktivní magií

Kouzelnictví

zrychluje rychlost kouzlení hrdiny při boji o 10 %, 20 % a nakonec 30 %

Obrana

snižuje se poškození utrpěné jednotkami od nepřátel o 10 %, 20 % a nakonec 30 %

Útok

zvyšuje se poškození ovládaných jednotek hrdiny o 5 %, 10 % a nakonec 15 %

Štěstí

přidá armádě ke štěstí +1, +2 a nakonec +3.

Vedení

přidá armádě k morálce +1, +2 a nakonec +3.

Logistika

zvyšuje dosah pohybu hrdiny po mapě dobrodružství o 10 %, 20 % a nakonec 30 %

Osvícení

hrdina obdrží +1 k jedné ze svých základních vlastností (síla, obrana,...) za každou ze 4, 3 a nakonec ze 2 úrovní a navíc obdrží bonus +5 %, +10 % a nakonec +15 % k získaným zkušenostem.

Válečné stroje

hrdinou ovládané válečné stroje jsou silnější, mají větší výdrž, sílu, obranu i přesnost.

 

Kouzla

Každý hrdina se může, i bez znalosti dané školy magie, naučit kouzla 1. a 2. kruhu.

 

  • Základní umění dané magie - kouzla 3. kruhu
  • Lepší umění dané magie - kouzla 4. kruhu
  • Expertní umění dané magie - kouzla 5. kruhu

 

V Heroesech V existují čtyři základní druhy magie (magie přivolávání, temnoty, světla a destruktivní) a 1 "zvláštní" druh magie, tedy magie cestovní.

 

  • 5. úroveň hrdiny - Shalassina loď (přivolá ke břehu nejbližší neobsazenou loď)
  • 10. úroveň hrdiny - Přivolání jednotek (přivolá z nejbližšího města vybrané jednotky v ceně 1 many za kus)
  • 15. úroveň hrdiny - Okamžité cestování (hrdina se s armádou teleportuje o několik políček na mapě dobrodružství dál nehledě na překážy, ztrácí polovinu pohybových bodů)
  • 20. úroveň hrdiny - Městský portál (hrdina se teleportuje s armádou do svého nejbližšího města, ztrácí všechny pohybové body)

 

Rasy

Ve hře je celkem šest ras: Akademie, Lidé, Hvozd, Kobka, Nekropole a Peklo. V datadiscích byly přidány ještě dvě další rasy: Pevnost a Tvrz.

 

Akademie

  • Jednotky: Gremlin - Mistr gremlin, Kamenný chrlič - Obsidiánový chrlič, Železný golem - Ocelový golem,
    Mág - Arcimág, Džin - Džin sultán, Rakšasa rani - Rakšasa raja, Kolos - Titán
  • Hrdinové: Čaroděj
  • Rasová dovednost: Řemeslo

 

Azyl - Lidé

  • Jednotky: Rolník - Branec, Lučištník - Kušník, Pěšák - Panoš, Gryf - Královský gryf, Kněz - Inkvizitor
    Jezdec - Paladin, Anděl - Archanděl
  • Hrdinové: Rytíř
  • Rasová dovednost: Protiúder

 

Hvozd - Sylvan

  • Jednotky: Víla - Dryáda, Tanečník meče - Tanečník války, Lovec - Mistr lovec, Druid - Druidský stařešina,
    Jednorožec - Stříbrný jednorožec, Ent - Prastarý ent, Zelený drak - Smaragdový drak
  • Hrdinové: Hraničář
  • Rasová dovednost: Mstitel

     

Kobka

  • Jednotky: Zvěd - Vrah, Krvavá panna - Krvavá fúrie, Minotaur - Minotauří stráž, Temný nájezdník - Děsivý nájezdník ; Hydra - Hlubinná hydra, Čarodějka stínu - Matka stínu, Stínový drak - Černý drak
  • Hrdinové: Warlock
  • Rasová dovednost: Kolísání magie

     

Nekropole - Nekropolis

  • Jednotky: Kostlivec - Kostlivý lučištník, Zombie - Morová zombie, Duch - Spektra, Upír - Pán upírů,
    Lich - Arcilich, Zjevení - Přízrak, Kostlivý drak - Přízračný drak
  • Hrdinové: Nekromant
  • Rasová dovednost: Nekromancie

 

Peklo

  • Jednotky: Ďáblík - Rarášek, Rohatý démon - Rohatý dozorce, Pekelný pes - Kerberos, Sukuba - Paní sukub,
    Pekelný oř - Noční můra, Pekelný sluha - Pekelný pán, Ďábel - Arciďábel
  • Hrdinové: Pán démonů
  • Rasová dovednost: Brána