Heroes V - Schopnosti jednotek

Destruktivní Magie | Kouzelnictví | Logistika
Magie Přivolávání | Magie Světla | Magie Temnoty | Obrana
Osvícení | Štěstí | Útok | Válečné Stroje | Vedení | Schopnosti jednotek

 

25% odolnost vůči magii - Tribes of the East Tribes of the East

Útočná kouzla této jednotce způsobí o 25% menší škody.
» Jednotky: Džin, Kostlivý válečník.

 

50% odolnost vůči magii

Útočná kouzla způsobí této jednotce o 50% menší škody.
» Jednotky: Železný golem, Zemský elementál | Pekelný řezník Tribes of the East.

 

50% odolnost vůči ohni - Tribes of the East Tribes of the East

Útočná kouzla ohně této jednotce způsobí o 50% menší škody.
» Jednotky: Runový kněz.

 

75% odolnost vůči magii

Útočná kouzla způsobí této jednotce o 75 % menší škody.
» Jednotky: Ocelový golem | Džin vezír Tribes of the East.

 

Aura bleskové zranitelnosti - Tribes of the East Tribes of the East

Blesková kouzla této jednotce způsobí větší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky, včetně přátelských. Utrpené škody jsou zvýšeny o 50 %.
» Jednotky: Elementální chrlič.

 

Aura ledové zranitelnosti - Tribes of the East Tribes of the East

Ledová kouzla této jednotce způsobí větší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky, včetně spřátelených. Utrpené škody jsou zvýšeny o 50 %.
» Jednotky: Elementální chrlič.

 

Aura magické odolnosti

Této jednotce i všem spřáteleným jednotkám na polích, které s ní přímo sousedí, se o 30 % zvýší magická odolnost.
» Jednotky: Jednorožec, Stříbrný jednorožec.

 

Aura ohnivé zranitelnosti - Tribes of the East Tribes of the East

Ohnivá kouzla této jednotce způsobí rozsáhlejší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky včetně spřátelených.
Utrpené škody jsou zvýšeny o 50%.
» Jednotky: Elementální chrlič.

 

Aura statečnosti - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka zvyšuje morálku všech přátelských sousedních jednotek o +1.
» Jednotky: Vůdce minotaurů.

 

Aura zděšení

Všem nepřátelům na polích v sousedství této jednotky klesne morálka o tři body (jednotky s vždy neutrální morálkou nejsou ovlivněny).
» Jednotky: Noční můra | Kat Tribes of the East.

 

Bleskový dech - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka způsobí škody všem nepřátelům, kteří stojí vedle jejího cíle a tyto škody se rozloží poměrně v závislosti počtu cílů.
» Jednotky: Paokai.

 

Bodnutí z trysku

Jednotka získává 5% bonus ke škodám, které způsobí, za každé pole, přes které před útokem přejede.
» Jednotky: Jezdec, Paladin | Šampion Hammers of Fade| Šampion Tribes of the East.

 

Bojová zuřivost - Tribes of the East Tribes of the East

Když tato jednotka utrpí škody, její iniciativa se dočasně zvýší o +2 a její útok o +5. Zvýšení Bojové zuřivost trvá po 2 tahy a není sčítatelné.
» Jednotky: Zuřivec.

 

Bojové šílenství - Hammers of Fade Hammers of Fade

Každý další odvetný úder, který tato jednotka provede, bude 1,5krát vyšší než úder předchozí.
Násobitel odplat je při jednání stvoření vynulován.
» Jednotky: Bojový gryf | Bojový gryf Tribes of the East.

 

Bouřná střela - Tribes of the East Tribes of the East

Jednou za bitvu může tato jednotka seslat na zvolený cíl bouřný úder (aktivovaná schopnost).
» Jednotky: Pán hromů.

 

Bouřný úder - Hammers of Fade Hammers of Fade

Kromě běžného zranění sežehne tato jednotka cíl i blesky (nejedná se o magické zranění), které pak přeskočí i na dalšího nepřítele, pokud stojí dost blízko cíli, a pak pokračuje dál, dokud se řetěz nepřeruší. Síla blesku se rovná síle útoku.
» Jednotky: Thén | Pán hromů Tribes of the East.

 

Brnění - Hammers of Fade Hammers of Fade

Tato jednotka je odolná vůči všem kouzlům a dalším účinkům, které by narušovaly její obrannou sílu.
» Jednotky: Obránce, Štítonoš, Jezdec na černém medvědu, Strážce hor, | Harpunář, Strážce hor Tribes of the East.

 

Čepel krveprolití - Tribes of the East Tribes of the East

Způsobí další škody každé nestvůře v cílové jednotce (+2 škody na jednotku). Ke všem násobícím bonusům je přidán bonus +2 ke škodám.
» Jednotky: Pekelný řezník.

 

Démon

Tato jednotka pochází z pekla. Řetězový zásah ji neovlivní.
» Jednotky: Ďáblík, Rarášek, Rohatý démon, Rohatý dozorce, Pekelný pes, Kerberos, Sukuba, Paní sukub, Pekelný oř, Noční můra, Pekelný sluha, Pekelný pán, Ďábel, Arciďábel | Arcidémon, Pekelný hřebec, Pekelný řezník, Plamenný pes, Rohatý veterán, Rošťák, Svůdkyně, Tribes of the East.

 

Desátky

Hrdina dostane každý den tolik zlatých mincí, kolik jednotek s touto schopností je v jeho armádě a v hradech.
» Jednotky: Rolník | Vymahač Hammers of Fade | Vymahač Tribes of the East.

 

Dítě světla - Tribes of the East Tribes of the East

Jakékoliv kouzlo magie světla, které se v boji sešle, mimo těch, co působí škody, se na expertní úrovni aplikuje i na tuto jednotku.
» Jednotky: Panenský jednorožec.

 

Drtivá rána - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka vždy napadne oblast 4 políček a je šance, že tímto zásahem vynuluje nepřítelovu iniciativu. Při obléhání města může ničit i zdi a věže.
» Jednotky: Nezkrotný kyklop.

 

Duhový dech - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka zaútočí na všechny cíle v náhodném poloměru ve vybraném směru.
Duhový dech zasáhne 1 až 5 políček počínaje cílem a pokračujíc v náhodném směrem za ním.
» Jednotky: Křišťálový drak.

 

Dvojitý útok

Jednotka zasáhne během jednoho útoku svůj cíl hned dvakrát.
» Jednotky: Minotauří stráž.

 

Dvojitý výstřel

Jednotka vystřelí na nepřítele dvě střely místo jedné.
» Jednotky: Lovec, Mistr lovec.

 

Elementál

Tato jednotka není živá a nemůže ji tedy ovlivnit jed, oslepení a magie působící na psychiku. Nemůže být vzkříšena ani léčena stanem první pomoci.
» Jednotky: Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Ohnivý elementál, Vodní elementál, Zemský elementál, Vzdušný
elementál | Elementální chrlič, Sopečný drak Tribes of the East.

 

Exploze

Jednotka zraní všechny jednotky kolem sebe (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Rohatý dozorce.

 

Házení goblinů - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může využít přátelskou jednotku goblinů z přilehlého pole jako střelu a hodit je po nepříteli (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Nezkrotný kyklop, Krvežíznivý kyklop.

 

Hbitost - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka získává do příštího kola bonus +2 k obraně za každé políčko, které ujde. Pro první tah v boji je zvýšena obrana stvoření, jako kdyby ušla plný rozsah pohybu.
» Jednotky: Tanečník větru.

 

Hnilobná aura - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka snižuje útok všech svých sousedů o -3, obranu o -2 a morálku o -1, nehledě na stranu, k níž tyto jednotky náleží. Nemrtví jsou vůči tomuto efektu imunní.
» Jednotky: Hnijící zombie.

 

Imunita vůči bojovému šílenství - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka je imunní vůči kouzlu bojové šílenství.
» Jednotky: Paladin.

 

Imunita vůči bleskům

Tuto jednotku nelze zranit bleskem.
» Jednotky: Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Vzdušný elementál | Thén, Vojevůdce Hammers of Fade.

 

Imunita vůči ledové magii

Tato jednotka je imunní vůči kouzlům ohnivé magie.

» Jednotky: Obsidiánový chrlič, Vodní elementál.

 

Imunita vůči magii

Jednotka je imunní vůči veškeré magii (včetně posilujících kouzel).
» Jednotky: Černý drak.

 

Imunita vůči ohni

Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie ohně.
» Jednotky: Obsidiánový chrlič, Ohnivý elementál, Fénix | Ohnivý drak, Lávový drak Hammers of Fade | Plamenný strážce, Sopečný drak Tribes of the East.

 

Imunita vůči ovládání mysli

Tato jednotka je odolná vůči kouzlům ovlivňujícím psychiku.
» Jednotky: Kolos, Titán | Berserkr, Rváč Hammers of Fade | Bouřný titán, Zuřivec Tribes of the East.

 

Imunita vůči pánu loutek - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka je imunní vůči kouzlu pán loutek.
» Jednotky: Svůdkyně.

 

Imunita vůči slabosti - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka je imunní vůči kouzlu slabost.
» Jednotky: Krvavá sestra.

 

Imunita vůči slepotě

Tuto jednotku nelze oslepit.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf | Bojový gryf Hammers of Fade| Bojový gryf, Paokai Tribes of the East.

 

Imunita vůči vodě - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie vody.
» Jednotky: Obsidiánový chrlič, Vodní elementál.

 

Imunita vůči vzduchu - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie vzduchu.
» Jednotky: Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Vzdušný elementál, Džin vezír, Pán hromů.

 

Imunita vůči zemi

Tato jednotka je imunní vůči kouzlům ledové magie.
» Jednotky: Smaragdový drak, Zemský elementál.

 

Imunita vůči zpomalení

Tuto jednotku nelze zpomalit.
» Jednotky: Železný golem, Ocelový golem | Zuřivý ent Tribes of the East.

 

Ještěří kousnutí

Jednotka napadne sousedního nepřítele, kterému – pokud na něj spřátelená jednotka zaútočí – způsobí polovinu běžného zranění.
» Jednotky: Děsivý nájezdník | Hbitý nájezdník Tribes of the East.

 

Kolo štěstěny - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může třikrát za boj náhodně zvýšit štěstí zvolené přátelské jednotce nebo ho naopak
snížit jednotce nepřátelské (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Džin vezír.

 

Kouzlí

Jednotka s touto schopností může sesílat kouzla podobně jako hrdinové. Zásoba many je sice omezena, ale na začátku každého boje je doplněna na maximum. Síla kouzla závisí na počtu jednotek (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Inkvizitor, Pekelný sluha, Pekelný pán, Arcilich, Dryáda, Druid, Druidský stařešina, Mág, Arcimág,
Čarodějka stínu, Matka stínu, Vodní elementál | Fanatik, Mumie, Runový kněz, Runový patriarcha Hammers of Fade | Bojový mág, Dcera nebes, Dcera země, Fanatik, Nejvyšší druid, Padlý anděl, Paní stínu, Pán lichů, Plamenný strážce, Šamanka Tribes of the East.

 

Krvavá zuřivost - Tribes of the East Tribes of the East

Této jednotce koluje v žilách směs lidské a démoní krve, díky níž může využít krvavé zuřivosti a dočasně si tak v boji vylepšit některé vlastnosti. Nejen že bude agresivnější, ale získá i schopnost pohltit část utržených zranění.
» Jednotky: Goblin, Goblin lovec, Kentaur, Kentauří kočovník, Bojovník, Bijec, Šamanka, Dcera nebes, Zabiják, Kat, Kyklop, Nezkrotný kyklop, Goblin medicinman, Kentauří nájezdník, Štváč, Dcera země, Náčelník, Krvežíznivý kyklop.

 

Křížový útok - Hammers of Fade Hammers of Fade

Oblast, na kterou může jednotka útočit, bude mít tvar kříže. Útok zasáhne pouze nepřátelské skupinky.
» Jednotky: Runový patriarcha.

 

Kvílení smrti - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může způsobit poškození všem nepřátelským jednotkám (vyjma mechanických a nemrtvých) v okruhu tří políček od ní. Výše poškození záleží na morálce nepřítele a vzdálenosti od této jednotky (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Bánší.

 

Kyselá krev - Tribes of the East Tribes of the East

Je-li tato jednotka napadena, vystříkne kyselinu, která pokryje čtyři čtverečky ze směru útoku a navíc ještě
nepřátelům způsobí 25% normálních škod.
» Jednotky: Ohavná hydra.

 

Kyselinový dech

Jednotka během útoku nezraní jen svůj cíl, ale i jakoukoli jednotku stojící přímo za ní.
» Jednotky: Zelený drak, Smaragdový drak.

 

Lávový štít - Hammers of Fade Hammers of Fade

Pokud se tato jednotka zapojí do boje zblízka, útočník utrpí zranění ohněm, jehož výše závisí na síle, s jakou udeřil. Útočník obdrží 40 % škod způsobených jeho cíli v podobě elementárních ohnivých škod.
» Jednotky: Lávový drak.

 

Léčka - Tribes of the East Tribes of the East

Jednotka může nalíčit na bojiště past, která je pro nepřátele neviditelná. Když do ní protivník vkročí, je určitá šance, že ztratí část svého pohybu nebo se úplně zastaví. Pokud past selže, iniciativa jednotky, co ji nastražila, se vynuluje (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Goblin lovec.

 

Letec

Tato jednotka se může ve svém kole pohnout na jakékoliv pole bojiště, bez ohledu na překážky, jež jí stojí v cestě.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf, Anděl, Archanděl, Duch, Spektra, Kostěný drak, Přízračný drak, Víla, Dryáda,
Zelený drak, Smaragdový drak, Kamenný chrlič, Obsidiánový chrlič, Džin, Džin sultán, Stínový drak, Černý drak,
Vzdušný elementál, Fénix | Bojový gryf, Mantikora, Padlý anděl Hammers of Fade | Arcidémon, Bojový gryf, Červený drak, Džin vezír, Křišťálový drak, Nehmotný drak, Nymfa, Odporná wyverna, Padlý anděl, Pán hromů, Paokai, Poltergeist, Princ upírů, Wyverna Tribes of the East.

 

Magický útok

Jednotka svou střelou zasáhne všechny jednotky ve směru útoku, i ty přátelské.
» Jednotky: Mág, Arcimág | Bojový mág Tribes of the East .

 

Magnet destrukce - Tribes of the East Tribes of the East

Ocitne-li se tato jednotka společně s dalšími jednotkami v dosahu plošného kouzla destruktivní magie, pohltí část škod, které by jinak tyto jednotky daným kouzlem utrpěly. Polovina absorbovaného poškození se pak přemění na životy golemů (neplatí na kouzlo armageddon).
» Jednotky: Magnetický golem.

 

Manévr - Tribes of the East Tribes of the East

Když tato jednotka utrpí škody, bude se snažit od útočníka utéct do nejbližší neblokované oblasti v dosahu svého pohybu, odkud vystřelí a způsobí protivníkovi poloviční škody.
» Jednotky: Kentaur, Kentauří kočovník.

 

Meč smrti

Každý útok či protiútok vždy zabije alespoň jednu jednotku nepřítelovy armády.
» Jednotky: Pekelný pán.

 

Medvědí řev - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má šanci, že cíl a jeho sousedy při útoku vyděsí (malé jednotky jsou strachu vystaveny více). V případě úspěchu útočník získává +1 k morálce a +10% ke svému zdraví.
» Jednotky: Jezdec na bílém medvědu.

 

Mechanická

Tato jednotka není živá (stejně jako všichni golemové) a jako taková má vždy neutrální morálku. Nemůže ji ovlivnit magie jedu, oslepení ani magie působící na psychiku. Nemůže být vzkříšena ani léčena stanem první pomoci.
» Jednotky: Železný golem, Ocelový golem | Magnetický golem Tribes of the East.

 

Mocný protiútok - Tribes of the East Tribes of the East

Jednotky působí při protiútoku dvojnásobné poškození.
» Jednotky: Štváč.

 

Mrak smrti

Útok z dálky zraní nejen cíl, ale i všechny jednotky na zasaženém místě, které pokryl mrak smrti (3 x 3 pole). Nemrtví jsou na tento druh útoku imunní.
» Jednotky: Lich, Arcilich.

 

Mrchožrout - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může obnovovat své zdraví i počet požíráním mrtvol nepřátel ležících na bojišti v dosahu jejího pohybu (schopnost je nutné aktivovat). Získané zdraví je rovno 20% bodů zdraví mrtvé skupinky.
» Jednotky: Paokai.

 

Náčelníkův rozkaz - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může zrychlit přátelskou jednotku, ale přitom jí způsobí škody.
» Jednotky: Náčelník.

 

Náhodné požehnání - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může na vybraný cíl seslat náhodné požehnání nebo prokletí. Kouzlo je možné seslat buď na přátelskou (pozitivní efekt) nebo nepřátelskou (negativní efekt) jednotku (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Džin sultán.

 

Náhodně kouzlí

Jednotka sešle na zvolený cíl náhodné kouzlo. Kouzla mohou být seslány buď na přátelské (pozitivní efekt) nebo nepřátelské (negativní efekt) jednotky. Schopnost je nutné aktivovat.
» Jednotky: Džin, Džin sultán.

 

Nečekaný útok - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka napadne na cestě za svým protivníkem každou nepřátelskou jednotku, kterou potká, způsobí jí 25% obyčejných škod a přitom nehrozí, že by napadení útok opětovali.
» Jednotky: Hbitý nájezdník.

 

Nehmotnost

Tato jednotka je nehmotná a jakýkoliv nemagický útok má jen 50% šanci, že jí způsobí škody.
» Jednotky: Duch, Spektra | Poltergeist Tribes of the East.

 

Nemrtvý

Tato jednotka není živá (stejně jako ostatní jednotky nekropole) a jako taková má vždy neutrální morálku. Nemůže ji ovlivnit magie jedu, oslepení ani magie působící na psychiku.
» Jednotky: Kostlivec, Kostlivý lučištník, Zombie, Morová zombie, Duch, Spektra, Upír, Pán upírů, Lich, Arcilich,
Zjevení, Přízrak, Kostěný drak, Přízračný drak, Temný rytíř | Mantikora, Mumie Hammers of Fade | Bánší, Hnijící zombie, Kostlivý válečník, Nehmotný drak, Pán lichů, Poltergeist, Princ upírů Tribes of the East.

 

Neodvratné přivolání - Tribes of the East Tribes of the East

Arcidémon může zacílit jakoukoliv (i nepřátelskou) jednotku ve svém dosahu a teleportovat ji k sobě na nejbližší neobsazené pole (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Arcidémon.

 

Neomezený protiútok

Jednotka po útocích na blízko vždy vrací nepřátelům úder, pokud není napadena protivníkem se schopností, jež to vylučuje.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf, Ocelový golem, Zemský elementál | Bojový gryf Hammers of Fade| Bojový gryf Tribes of the East.

 

Neústupnost - Tribes of the East Tribes of the East

Tuto jednotku nemůže nepřítel nikam přesunout, pokud stojí na své původní pozici v boji.
» Jednotky: Strážce hor.

 

Neviditelnost - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka se může jednou za boj stát na tři kola neviditelnou. Pokud někoho napadne, zablokují-li jí cestu nepřátelské jednotky nebo se zastaví na políčku, které sousedí s nepřátelskou jednotkou, znovu se objeví. Nepřátelé neviditelným jednotkám neopětují útok. Žádné nepřátelské kouzlo nebo efekt (mimo těch plošných) na neviditelnou jednotku nepůsobí (schopnost se musí aktivovat).
» Jednotky: Stopař, Paní stínu.

 

Obětování goblina - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může obětovat sousedící gobliny, čímž získá manu a zvýší si do konce boje útok, obranu i morálku o 1 bod za každou takovou oběť (celkový bonus je omezen 5 body). Množství získané many se rovná dvojnásobku životů obětovaného goblina (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Dcera nebes, Dcera země.

 

Obranný postoj - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má speciální bonus k obraně, pokud zůstane na svém počátečním místě na bojišti. Stvoření má +5 bonus ke své obraně dokud se nepohne.
» Jednotky: Strážce hor.

 

Očarovaná zbroj - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka je úplně imunní vůči všem druhům magie, mimo těch, které působí přímé škody. Jakékoliv kouzlo působící magické škody vyléčí polovinu jejích ztracených životů (i se vzkříšením).
» Jednotky: Magnetický golem.

 

Očistec - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má určitou šanci, že z nepřítele při útoku odejme jeden pozitivní efekt. Když se schopnost spustí, a cíl má několik snímatelných efektů, bude jeden náhodně vybrán.
» Jednotky: Fanatik.

 

Ohnivá vlna - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má při útoku na nepřítele šanci, že vytvoří ohnivou vlnu,
která způsobí fyzické škody všem nepřátelům v náhodném poloměru ve
směru cíle.
» Jednotky: Pán ohně.

 

Ohnivý dech

Jednotka během útoku nezraní jen svůj cíl, ale i jakoukoli jednotku stojící přímo za ní.
» Jednotky: Stínový drak, Černý drak | Ohnivý drak, Lávový drak Hammers of Fade | Červený drak, Plamenný pes Tribes of the East.

 

Ohnivý štít

Mocný ohnivý štít zraní každého, kdo se na tuto jednotku odváží zaútočit. Schopnost protiútoku zde nehraje žádnou roli.
» Jednotky: Ohnivý elementál, Fénix | Ohnivý drak Hammers of Fade | Kostlivý válečník Tribes of the East.

 

Ohnivý úder - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může jednou za boj napadnout vybraného nepřítele a způsobit mu o 20% větší ztráty a zranění plynoucí ze (Znamení ohně) (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Pán ohně.

 

Ochrana štítu - Hammers of Fade Hammers of Fade

Zranění, které takto chráněná jednotka utrpí, bude nižší o 10 % za každé pole, které musel útočník při úderu překonat. Maximální snížení je 90 %.
» Jednotky: Štítonoš.

 

Ochranný štít

Všem přátelským jednotkám, které se nacházejí na přilehlých polích, způsobí nemagické střelecké útoky jen 50% škody.
» Jednotky: Panoš.

 

Ochromení - Hammers of Fade Hammers of Fade

Při úspěšném útoku může tato jednotka o 50 % 40 % snížit rychlost a o 30 % 20 % iniciativu cíle. Cíl je zraněn 2 tahy.
» Jednotky: Kopiník, Záškodník.

 

Oko zla - Tribes of the East Tribes of the East

Jednotkám, které krvežíznivý kyklop svým okem zasáhne, klesne štěstí o 3. Jeho paprsek proniká až přes dvě políčka, takže klidně projde malou jednotkou a zasáhne tu za ní, přičemž je zraní obě dvě.
» Jednotky: Krvežíznivý kyklop.

 

Oprava

Pomocí této schopnosti lze jednou za boj opravit přátelské mechanické jednotky (golemy) a válečné stroje (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Mistr gremlin.

 

Oslabující úder

Při každém úspěšném útoku klesne nepřátelskému obránci útok a obrana o dva body (až na nulovou hodnotu).
» Jednotky: Morová zombie.

 

Oslepující útok

Když tato jednotka zaútočí na nepřítele, existuje jistá šance, že ho kromě normálního zranění ještě oslepí. Oslepené jednotky se nemohou pohybovat ani útočit, ale pokud na ně někdo zaútočí, oslepení se zruší.
» Jednotky: Stříbrný jednorožec | Panenský jednorožec Tribes of the East.

 

Ostrá střela

Při střelbě zblízka (méně než 3 pole od cíle) způsobí jednotky větší škody, protože protivníkova obrana není tak účinná.
» Jednotky: Kušník.

 

Otrávený útok

Napadený nepřítel bude kromě normálních škod ještě otráven. Jed mu bude během dalších tří kol způsobovat určité škody.
» Jednotky: Vrah | Mantikora Hammers of Fade| Stopař Tribes of the East.

 

Pohlcení many

Jednotka na začátku boje zničí část many nepřátelského hrdiny. Množství absorbované many závisí na počtu jednotek.
» Jednotky: Ďáblík.

 

Pohled smrti - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka snižuje morálku všech nepřátelských jednotek o -1.
» Jednotky: Přízračný drak.

 

Pokus o útok - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má šanci zaútočit po svém prvním útoku ještě jednou.

Pravděpodobnost je spočítána po prvním zásahu a po nepřítelově odplatě. Druhý zásah, pokud je, je tedy způsoben až po odplatě. Viz str.336 pro šance na spuštění.
» Jednotky: Vymahač, Bijec.

 

Pokušení - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může jednou za boj získat kontrolu nad jakoukoliv nepřátelskou jednotkou. Sukuby a
jednotky imunní vůči ovládnutí mysli tato schopnost neovlivní. Trvání schopnosti závisí na poměru sil
svůdkyně a její oběti a pohybuje se v rozmezí od 4 kol (cíl je čtyřikrát slabší než sukuba) až po situaci,
kdy schopnost nemůže být použita vůbec (cíl je více než čtyřikrát silnější než sukuba). Iniciativa
svůdkyně se po čas trvání efektu nezvyšuje (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Svůdkyně.

 

Prokletí

Během útoku je cíl proklet a zranění, které působí, je sníženo. S každým dalším útokem je prokletí obnoveno.
» Jednotky: Přízračný drak, Temný rytíř.

 

Prokletý útok - Hammers of Fade Hammers of Fade

Po úspěšném útoku cílovou jednotku postihne ještě jeden z následujících efektů prokletí: slabost, zpomalení , utrpení a zranitelnost. Všechny efekty jsou totožné s efekty kouzel sesílanými na expertní úrovni.
» Jednotky: Mumie | Dcera země Tribes of the East.

 

Pronikavý šíp - Tribes of the East Tribes of the East

Střelecký útok této jednotky ignoruje 50% obrany cíle a má určitou šanci, že protivníka posune o políčko zpět a omráčí ho.
» Jednotky: Mystický střelec.

 

Protiútok z dálky

Jednotka vrací protivníkovi úder svým vlastním útokem na dálku (za předpokladu, že není blokovaná nepřítelem a že již nevyčerpala všechny své protiútoky).
» Jednotky: Sukuba, Paní sukub | Svůdkyně Tribes of the East.

 

Proud energie

Pokud má hrdina jednotku s touto schopností v armádě, bude na svá kouzla potřebovat o 25 % méně many.
» Jednotky: Arcimág.

 

Proud energie - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může zvýšit hrdinovu sílu kouzel o svou vlastní hodnotou této vlastnosti, ale ne o víc, než jsou hrdinovy znalosti. Efekt není kumulativní a přetrvá do konce boje nebo do smrti této jednotky (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Nejvyšší druid.

 

Přísun many

Tato jednotka může předat vlastní zásobu many svému hrdinovi (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Druidský stařešina.

 

Přítomnost velení - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka zvyšuje iniciativu všech přátelských sousedních jednotek o +1.
» Jednotky: Náčelník.

 

Přivolání blesku

Pomocí této schopnosti lze přivolat blesk a způsobit tak vybranému cíli magické zranění. Schopnost lze použít coby střelecký útok, když standardní útok není možný nebo by způsobil jen malé škody (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Titán.

 

Regenerace

Tato jednotka si každé kolo obnoví 30-50 životů.
» Jednotky: Hlubinná hydra | Odporná wyverna, Wyverna Tribes of the East.

 

Rozptýlené střely

Střelba zasáhne všechny cíle (včetně přátelských jednotek), které se nacházejí ve vybrané oblasti (3x3 pole).
» Jednotky: Lukostřelec.

 

Rozptýlený útok

Jednotka zaútočí současně na tři přilehlá pole, na nichž se nachází nepřítel.
» Jednotky: Víla, Dryáda | Nymfa Tribes of the East.

 

Rozseknutí - Hammers of Fade Hammers of Fade

Pokud tato jednotka svým útokem zabije alespoň jednoho člena nepřátelské jednotky, bude mít k dobru další úder.
» Jednotky: Zastánce | Zastánce, Zabiják, Kat Tribes of the East.

 

Rychlý úder - Tribes of the East Tribes of the East

Na tuto jednotce nemohou vrátit úder nepřátelé pod vlivem kouzla Zpomalení.
» Jednotky: Dcera země.

 

Řetězový zásah

Jednotka způsobí škody vybranému protivníkovi a dalším třem nejbližším cílům. Každý další zasažený nepřítel je zraněn za polovinu předchozího zásahu.
» Jednotky: Paní sukub.

 

Sabotáž - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může na jedno kolo vypnout jakéhokoliv mechanického protivníka, je-li celkový počet
životů cíle nižší než 10ti násobek jejího (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Gremlin sabotér.

 

Skok - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka dokáže skočit na jakoukoliv nepřátelskou jednotku přes velkou vzdálenost a získá tak 10% bonus k útoku za každý dílek, který přeskočí. Po skoku se veterán postaví na políčko vedle cíle. Démon utrpí dvojnásobným trojnásobným odvetným útokem. Skok nemůže být delší než dvojnásobek běžného dosahu pohybu a nesmí být kratší než dva dílky (aktivovaná schopnost).
» Jednotky: Rohatý veterán.

 

Skupinový lovec - Hammers of Fade Hammers of Fade

Pokud tato jednotka někoho napadne, na cíl zaútočí i další jednotka stejného typu, pokud se nachází v dosahu.
» Jednotky: Vlk.

 

Smršť - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka vždy napadne oblast 6 políček a způsobí tak škody každému, kdo se na nich nachází.
» Jednotky: Rakšasa Kšatra.

 

Smrtící úder

Existuje 25% šance, že útok této jednotky zabije polovinu jednotek v nepřítelově oddílu.
» Jednotky: Temný rytíř.

 

Spolknutí goblina - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka obnoví své zdraví snědením goblina z jednotky ve svém okolí (schopnost je nutné aktivovat). Jeden (pokud možno nezraněný) goblin je spolknut z cílové vedlejší skupinky, aby si kyklopové mohli obnovit plné zdraví (bez vzkříšení).
» Jednotky: Kyklop, Nezkrotný kyklop, Krvežíznivý kyklop.

 

Statečnost

Jednotka má vždy kladnou morálku (alespoň +1)
» Jednotky: Minotaur, Minotauří stráž | Kat Tribes of the East.

 

Strach

Existuje jistá šance, že nepřítel napadený touto jednotkou zpanikaří a bude se od ní snažit utéci co nejdál, až na kraj bitevní plochy. Přitom ztratí veškerou nabytou iniciativu (nepůsobí na jednotky imunní vůči kouzlům působícím na psychiku).
» Jednotky: Pekelný oř, Noční můra | Pekelný hřebec Tribes of the East.

 

Strnulost - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má určitou šanci uvést svým útokem nepřítele do hlubokého spánku. Ten, dokud se nevzbudí nebo na něj někdo nezaútočí, nemůže se pohybovat ani útočit. Navíc mu princ upírů působí maximální škody a při útoku, který ho probudí, nevrací úder. Tato schopnost neúčinkuje na nemrtvé, mechanické a elementální jednotky.
» Jednotky: Princ upírů.

 

Střelec

Jednotka může způsobit škody na dálku. Je-li vzdálenost cíle větší než polovina bitevní plochy, utrpí protivník jen poloviční škody. Pokud je střelec zablokován nepřátelskou jednotkou, nelze útok na dálku použít. Nemá-li hrdina vozík se střelivem, je počet výstřelů omezen dostupnou municí.
» Jednotky: Lukostřelec, Kušník, Kněz, Inkvizitor, Sukuba, Paní sukub, Kostlivý lučištník, Lich, Arcilich, Lovec, Mistr lovec, Druid, Druidský stařešina, Gremlin, Mistr gremlin, Mág, Arcimág, Titán, Zvěd, Vrah, Čarodějka stínu,
Matka stínu, Ohnivý elementál | Fanatik, Kopiník, Mistr kuše, Runový kněz, Runový patriarcha, Záškodník Hammers of Fade | Bojový mág, Bouřný titán, Fanatik, Gremlin sabotér, Harpunář, Kentaur, Kentauří kočovník, Kentauří nájezdník, Mistr kuše, Mystický střelec, Nejvyšší druid, Pán lichů, Plamenný strážce, Svůdkyně Tribes of the East.

 

Střelecký postih

Střelec vždy způsobí cíli jen poloviční škody, ale při útoku na blízko žádný postih nemá.
» Jednotky: Zvěd, Vrah | Krvežíznivý kyklop Tribes of the East.

 

Střemhlavý nálet - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může jednou za boj podniknout vzdušný útok proti všem nepřátelům v řadě ve vybraném směru (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Bojový gryf.

 

Střemhlavý útok

Jednotka provede zpožděný vzdušný útok na určeném místě bojiště a způsobí přitom dvojnásobné škody všem jednotkám, i přátelským, které se v danou chvíli na vybraném poli nachází. Po útoku se jednotka vrátí na náhodné místo na bojišti (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Královský gryf.

 

Svazující kořeny

Útočící jednotka sváže nepřítele svými kořeny a tím jej znehybní. Jednotka může znehybnit i několik nepřátel najednou, ale efekt trvá, jen pokud zůstane v těsném kontaktu se svými oběťmi.
» Jednotky: Ent, Prastarý ent | Zuřivý ent Tribes of the East.

 

Symbióza - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může v bitvě jednou vyléčit a vzkřísit enty, nebo se nechat vyhojit od nich (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Nymfa.

 

Šestihlavý útok

Jednotka zaútočí na šest přilehlých polí současně a způsobí škody všem nepřátelům, kteří se na těchto polích nacházejí.
» Jednotky: Hlubinná hydra | Ohavná hydra Tribes of the East.

 

Šípy zpoždění

Tato jednotka střílí očarované šípy: kromě normálních škod je ještě šance, že nepřítele omráčí a zpozdí jeho kolo.
» Jednotky: Mistr lovec.

 

Švihnutí bičem

Při úspěšném útoku na blízko existuje určitá šance na seslání jednoho z následujících kouzel: zpomalení, slabost či zuřivost. (Toto kouzlo nepůsobí na nemrtvé, elementální a mechanické jednotky.)
» Jednotky: Matka stínu | Paní stínu Tribes of the East.

 

Tekutý oheň - Tribes of the East Tribes of the East

Kromě normálních škod tato jednotka ještě zanechá na místě útoku ohnivou zeď. Ohnivá zeď trvá po 2 tahy a způsobí 10 škod za každý tah za každého sopečného draka ve skupince (na konci tahu cíle). Spřátelené jednotky jsou také poškozeny. U warlocka to může spustit bonusové elementární poškození, pokud bylo tedy sesláno ohnivé kouzlo.
» Jednotky: Sopečný drak.

 

Teleportace

Jednotka může sama sebe teleportovat na bojišti a tak se vyhne jakýmkoliv překážkám.
» Jednotky: Ďábel, Arciďábel, Pán upírů | Thén, Vojevůdce Hammers of Fade.

 

Tříhlavý útok

Jednotka může najednou napadnout všechny nepřátele, kteří stojí na třech sousedních polích.
» Jednotky: Kerberos, Hydra | Plamenný pes Tribes of the East.

 

Úder

Jednotka má při každém útoku šanci na omráčení nepřítele, který tak nebude schopný vracet úder a ztratí iniciativu (mechanické jednotky ovlivněny nebudou).
» Jednotky: Branec, Pěšák, Panoš | Vymahač Hammers of Fade | Kostlivý válečník, Zuřivec Tribes of the East.

 

Úder a únik

Jednotka zaútočí a poté se vrátí na svou původní pozici.
» Jednotky: Krvavá panna, Krvavá fúrie | Krvavá sestra Tribes of the East.

 

Úder tlapou - Hammers of Fade Hammers of Fade

Tato jednotka může cíl odrazit o pole zpět a zrušit mu veškerou nasbíranou iniciativu. Šance závisí na počtu polí, které tato jednotka při útoku urazila.
» Jednotky: Jezdec na černém medvědu.

 

Úprk

Jednotka, která tuto schopnost použije, sice ztratí jedno kolo, ale výměnou za to pak přichází na řadu častěji (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Rakšasa raja | Rakšasa Kšatra Tribes of the East.

 

Utlumení magie - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka kompletně ochrání všechny sousední přátelské jednotky před útoky Mágů na dálku.
» Jednotky: Bojový mág.

 

Útok harpunou - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka si může přitáhnout cíl o jedno políčku blíž (schopnost je nutné aktivovat). Jsou způsobeny standardní škody.
» Jednotky: Harpunář.

 

Útok šampiona - Hammers of Fade Hammers of Fade

Pokud tato jednotka při útoku urazí více než 2 pole, způsobí poloviční zranění i jednotce, která stojí přímo za jejím cílem ve směru útoku.
» Jednotky: Šampion | Šampion Tribes of the East.

 

Útok tryskem

Za každé pole, přes které tato jednotka během útoku přejede, je snížena obrana cíle o 20 % (až do úplné nuly).
» Jednotky: Temný nájezdník, Děsivý nájezdník.

 

Válečný tanec

Jednotka najednou zaútočí na všechny nepřátele, kteří se nacházejí na osmi přilehlých polích. Cíli jsou způsobeny standardní škody, všichni ostatní utrží jen polovinu.
» Jednotky: Tanečník války.

 

Velká Jednotka

Na bojišti tato jednotka zabírá 2x2 čtverce.
» Jednotky: Gryf, Královský gryf, Jezdec, Paladin, Anděl, Archanděl, Pekelný oř, Noční můra, Pekelný sluha, Pekelný pán, Ďábel, Arciďábel, Lich, Arcilich, Zjevení, Přízrak, Kostěný drak, Přízračný drak, Jednorožec, Stříbrný
jednorožec, Ent, Prastarý ent, Zelený drak, Smaragdový drak, Džin, Džin sultán, Rakšasa rani, Rakšasa raja,
Kolos, Titán, Temný nájezdník, Děsivý nájezdník, Hydra, Hlubinná hydra, Stínový drak, Černý drak, Temný rytíř,
Fénix | Bojový gryf, Lávový drak, Jezdec na medvědu, Jezdec na černém medvědu, Padlý anděl, Šampion, Thén, Vojevůdce Hammers of Fade | Arcidémon, Bojový gryf, Bouřný titán, Červený drak, Džin vezír, Hbitý nájezdník, Jezdec na bílem medvědu, Kentaur, Kentauří kočovník, Kentauří nájezdník, Krvežíznivý kyklop, Křišťálový drak, Kyklop, Nezkrotný kyklop, Odporná wyverna, Ohavná hydra, Padlý anděl, Panenský jednorožec, Paokai, Pán hromů, Pekelný hřebec, Pekelný řezník, Rakšasa Kšatra, Sopečný drak, Šampion, Wyverna, Zuřivý ent Tribes of the East.

 

Velký štít

Nemagické střelecké útoky způsobí jednotce jen 50% škody.
» Jednotky: Pěšák, Panoš | Obránce, Štítonoš, Zastánce Hammers of Fade | Kostlivý válečník, Zastánce Tribes of the East.

 

Vysátí many - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může ukrást manu nepřátelskému hrdinovi a předat ji přátelským jednotkám (schopnost je nutné
aktivovat). Za každé stvoření ve skupince je vysáto 0.125 many (tedy poloviční množství než u "zloděj many"). Mana je rovnoměrně rozdána mezi spřátelené kouzlící jednotky.
» Jednotky: Rošťák.

 

Vysátí many

Při útoku na nepřátele může tato jednotka vysát jejich manu a použít ji k obnově vlastního zdraví či vzkříšení zabitých jednotek.
» Jednotky: Spektra.

 

Vysávání života

Tato jednotka může při útoku vysát zdraví z nepřítele a vyléčit si tak vlastní zranění či dokonce vzkřísit některé padlé jednotky.
» Jednotky: Upír, Pán upírů | Padlý anděl, Princ upírů Tribes of the East.

 

Výsměch - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka má šanci přesunout na sebe útok, který původně směřoval na jinou přátelskou jednotku v okolí.
» Jednotky: Štváč.

 

Vyvolání bouře - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může vyvolat lokální bouřkový mrak na vybraném místě bitevního pole. Všechny jednotky v zasažené oblasti jsou každé kolo zraňovány elektřinou. Střelecké jednotky mají navíc postih na vzdálené útoky. Škody a postih se odvíjí od počtu jednotek, které tento mrak vyvolaly (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Bouřný titán.

 

Vyvolání pekelných pánů

Jednou za boj může jednotka vyvolat pekelné pány, kteří nahradí její zabité přátele. Počet vyvolaných pekelných pánů závisí na počtu jednotek, které tuto schopnost použily (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Arciďábel.

 

Vzkříšení spolubojovníků

Jednotka může jednou během boje vzkřísit zabitý přátelský oddíl, za předpokladu, že na místě, kde byl oddíl zabit, nestojí žádná jiná jednotka (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Archanděl.

 

Zabiják obrů - Tribes of the East Tribes of the East

Útok a obrana této jednotky se dočasně zvýší o +4, je-li protivníkem velká jednotka.
» Jednotky: Zuřivec.

 

Zakořenění

Jednotka, která se brání nebo čeká, získá do konce příštího kola 50% bonus k obraně a navíc schopnost vracet údery po každém nepřátelském útoku.
» Jednotky: Prastarý ent.

 

Závan zoufalství - Tribes of the East Tribes of the East

Cíl útoku této jednotky je automaticky zasažen kouzlem zoufalství (na základní expertní úrovni).
» Jednotky: Nehmotný drak.

 

Zavytí - Hammers of Fade Hammers of Fade

Jednou za bitvu může tato jednotka přivolat spřátelený oddíl stejné síly.
» Jednotky: Vlk.

 

Zbabělost - Tribes of the East Tribes of the East

Pokud je tato jednotka zraněna v boji na blízko, pokusí se utéct na nejbližší neobsazené pole v dosahu jejího pohybu. Stvoření oplatí útok pouze pokud nemůže útéct.
» Jednotky: Goblin, Goblin lovec, Goblin medicinman.

 

Zhoubný jed - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka při útoku nepřítele otráví. Efekt jedu trvá 3 kola a způsobuje cíli škody vždy v jeho kole. Škody za tah jsou rovny 5*Velikost_skupinky, kde Velikost_skupinky je velikost skupinky odporných wyvern v čase otravy. Účinek otravy může být sejmut Přikládáním rukou a Stanem první pomoci, ale už ne Očistou či Očistcem.
» Jednotky: Odporná wyverna.

 

Zloděj many

Jednotka na začátku boje ukradne část many nepřátelského hrdiny a předá ji hrdinovi vlastnímu. Množství přenesené many závisí na počtu jednotek.
» Jednotky: Rarášek.

 

Zloděj střeliva - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka může jednou za boj ukradnout nějaké střelivo od nepřítele v dosahu svého pohybu (schopnost je nutné aktivovat). Množství ukradeného střeliva je rovno velikosti jednotky, jež krade, vyděleno jejím týdenním přírůstkem.
» Jednotky: Poltergeist.

 

Znamení ohně - Hammers of Fade Hammers of Fade

Při útoku může tato jednotka nepřítele proklít a dočasně tak zdvojnásobit veškeré zranění ohněm, které dotyčný utrpí. Cíl je zatracen 2 tahy.
» Jednotky: Runový kněz, Runový patriarcha | Plamenný strážce Tribes of the East.

 

Znesvěcení magie - Tribes of the East Tribes of the East

Medicinman určitou šanci na znesvěcení kouzel, která cíl sesílá (jen kouzlící jednotky) - buď je oslabí, zvýší jejich cenu nebo je překazí. Je určitá pravděpodobnost, že se znesvěcení obrátí na svého původce a zduplikuje negativní efekt kouzla na nešťastné gobliny (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Goblin medicinman.

 

Znovuzrození

Tato jednotka může jednou za boj vstát z mrtvých. Počet oživených jednotek je roven počtu zabitých.
» Jednotky: Fénix.

 

Zpopelnění - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka se může vznést a napadnout nepřítele na sousedním políčku a tím mu způsobit o 50% větší škody bez možnosti protiútoku.
» Jednotky: Červený drak.

 

Zrada - Tribes of the East Tribes of the East

Když aktuální počet těchto jednotek klesne pod 30 procent původního počtu, změní strany. Skupinka může zradit pouze jednou za boj a po boji zůstává se svým novým pánem (pokud není zabita).
» Jednotky: Goblin.

 

Zraňující dotek

Každý útok této jednotky zabije jednu jednotku z protivníkovy armády. Také odčaruje všechny pozitivní magické efekty, které zasaženého protivníka ovlivňují (schopnost je nutné aktivovat).
» Jednotky: Přízrak.

 

Zuřivost

Této jednotce se zvýší útok, pokud během boj zemře nějaká přátelská jednotka (nevztahuje se na vzkříšené či magií vyvolané jednotky).
» Jednotky: Pěšák, Panoš, Rohatý démon, Rohatý dozorce, Zombie, Morová zombie, Ent, Prastarý ent, Kamenný
chrlič, Obsidiánový chrlič, Hydra, Hlubinná hydra | Jezdec na medvědu, Jezdec na černém medědu, Obránce Hammers of Fade | Bijec, Bojovník, Elementální chrlič, Hnijící zombie, Jezdec na bílém mědvědu, Ohavná hydra, Rohatý veterán, Strážce hor, Štváč, Zastánce, Zuřivý ent Tribes of the East.

 

Zuřivost berserkra - Hammers of Fade Hammers of Fade

Při použití této schopnosti dočasně klesne obranná síla dané jednotky na nulu, ale o to více se zvýší její útočnost.
» Jednotky: Berserkr | Zuřivec Tribes of the East.

 

Zuřivost lesa - Tribes of the East Tribes of the East

Tato jednotka si může zvýšit útok na úkor obrany a přidat si k němu polovinu z ní, což potrvá do konce boje. Navíc přitom získá speciální bonus k iniciativě. Pokud ent tuto schopnost využije, ztratí schopnost spoutat své nepřátele (schopnost je nutné aktivovat). Bonus k iniciativě je +5.
» Jednotky: Zuřivý ent.

 

Žádná odveta

Této jednotce nepřátelé nikdy nevracejí úder.
» Jednotky: Kerberos, Upír, Pán upírů, Víla, Dryáda, Rakšasa rani, Rakšasa raja, Krvavá fúrie, Hydra, Hlubinná hydra, Vzdušný elementál | Krvavá sestra, Nymfa, Ohavná hydra, Plamenný pes Tribes of the East.

 

Žádný postih při útoku zblízka.

Střelec nemá žádný postih ke škodám způsobeným při útoku na blízko.
» Jednotky: Kněz, Inkvizitor, Titán, Zvěd, Vrah | Fanatik, Záškodník Hammers of Fade | Bouřný titán, Fanatik, Kentaouří nájezdník Tribes of the East.

 

Žádný střelecký postih

Střelec nemá při útoku na dálku žádný postih ke způsobeným škodám, a to i za předpokladu, že střílí přes polovinu bitevní plochy.
» Jednotky: Mág, Arcimág | Mistr kuše Hammers of Fade| Bojový mág, Mistr kuše, Mystický střelec Tribes of the East.

 

Žhnoucí aura - Tribes of the East Tribes of the East

Pokud se nepřítel dostane do vzdálenosti 1 pole od této jednotky, utrpí ohnivé zranění podle toho, kolik bojovníků tuto schopnost má. Na začátku tahu jakéhokoliv nepřátelského stvoření, které sousedí s pekelnými hřebci, utrpí 10 škod způsobených ohněm za každého pekelného hřebce ve skupince.
» Jednotky: Pekelný hřebec.