Heroes V - Dovednosti - Obrana

Destruktivní Magie | Kouzelnictví | Logistika
Magie Přivolávání | Magie Světla | Magie Temnoty | Obrana
Osvícení | Štěstí | Útok | Válečné Stroje | Vedení | Schopnosti jednotek

 

 

Základní obrana

HoMM5

Snižuje o 10% poškození, které tvé jednotky utrpí v boji zblízka.

 

Lepší obrana

HoMM5

Snižuje o 20% poškození, které tvé jednotky utrpí v boji zblízka.

 

Expertní obrana

HoMM5

Snižuje o 30% poškození, které tvé jednotky utrpí v boji zblízka.

 

Schopnosti

Držet pozice 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Jednotky, které pod velením hrdiny plní příkazy k obraně, získávají 60% bonus k obraně.

  • Hraničář: požaduje Poslední vzepětí (Obrana), Známý terén (Logistika)
  • Pán démonů: požaduje Hněv pekel (Obrana)
  • Rytíř: požaduje Vitalita (Obrana)
  • » Všechny třídy hrdinů: požaduje Vitalita (Obrana)

Efekt Zakořenění na obranu je také zdvojnásoben a zvýší prastarému entovi obranu o 100%.

 

Hněv pekel 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Hněv pekel vylepšuje schopnost pekelného ohně. Nepřátelské jednotky nyní utrpí zranění ohněm i při odvetných útocích.

  • Pán démonů: požaduje Pekelný oheň (Brána), Uhýbání (Obrana)
  • » Pán démonů: požaduje Ochrana (Obrana), Pekelný oheň (Brána)

 

Mocná odolnost 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Hrdina získá kouzlo "hromadná výdrž" za normální cenu.

  • Čaroděj: požaduje Odolnost (Obrana), Odrážení magie (Řemeslo)
  • Warlock: požaduje Vitalita (Obrana)
  • » Čaroděj: požaduje Vitalita (Obrana)
    » Hraničář: požaduje Vitalita (Obrana)
    » Nekromant: požaduje Vitalita (Obrana)
    » Pán démonů: požaduje Vitalita (Obrana)
    » Runový mág: požaduje Vitalita (Obrana)
    » Rytíř: požaduje Vitalita (Obrana)

Výdrž je seslána na Lepší úrovni ovládání (+9 obrana), dokud se hrdina nestane Expertem v Magii světla (pak +12 obrana).

 

Mrazivé kosti

HoMM5

Vylepšuje všechny nemrtvé jednotky pod velením nekromanta mocnými ledovými kouzly. Každá nepřátelská jednotka, která se s nimi utká v boji zblízka, utrpí poškození ledem.

  • Nekromant: požaduje Ochrana (Obrana)

Útočník utrpí elementárními škodami vody odpovídající 5% způsobených škod jeho cíli.

 

Obranná formace Hammers of Fade 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Obrana trpasličích jednotek v hrdinově armádě se zvyšuje, stojí-li na bojišti blízko sebe.

  • » Runový mág: požaduje Ochrana (Obrana)
  • » Runový mág: požaduje Vitalita (Obrana)

 

Odolnost 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Hrdina trvale získává +2 do obrany.

  • Čaroděj: požaduje Ochrana (Obrana)
  • Nekromant: požaduje Znamení nekromanta (Nekromancie), Mrazivé kosti (Obrana)
  • Warlock: požaduje Ochrana (Obrana)
  • » Všechny třídy hrdinů: požaduje Ochrana (Obrana)

 

Ochrana

HoMM5

Snižuje o 15 % poškození, které tvé jednotky utrpí při magických útocích.

 

Ochraňuj nás Tribes of the East

HoMM5

O +2 zvyšuje hrdinovu obranu a přidává mu jednorázovou posilu složenou z goblinů. Jejich počet závisí na aktuálním
týdnu.

  • » Barbar: požaduje Vitalita (Obrana)

Připojující goblini jsou, podle vlastního výběru, Goblini lovci, Goblini medicinmani, nebo normální Goblini. Počet goblinů je roven 15ti násobku počtu uběhlých týdnů (15 v týdnu 1, 90 v týdnu 6...). Maximální hodnota je však 120.

 

Poslední vzepětí 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Všichni bojovníci pod velením hrdiny jsou požehnáni obrovskou životaschopností. Pokud nepřátelé zaútočí na jednotky hrdiny a všechny je zabijí, poslední jednotka z každé skupiny přežije útok s jedním bodem zdraví.

  • Hraničář: požaduje Vitalita (Obrana)
  • Rytíř: požaduje Držet pozice (Obrana), Aura rychlosti (Vedení)
  • » Čaroděj: požaduje Uhýbání (Obrana)
    » Barbar: požaduje Uhýbání (Obrana)
    » Hraničář: požaduje Uhýbání (Obrana)
    » Nekromant: požaduje Uhýbání (Obrana)
    » Pán démonů: požaduje Uhýbání (Obrana)
    » Runový mág: požaduje Uhýbání (Obrana)
    » Rytíř: požaduje Expertní výcvik (Výcvik), Držet pozice (Obrana)
    » Warlock: požaduje Uhýbání (Obrana)

Poslední vzepětí působí na každou skupinku v hrdinově armádě, je poskytnuto každé skupince obsahující nejméně 2 stvoření předtím než zahynula.

 

Příprava Hammers of Fade 3.1 Tribes of the East

HoMM5

Všechny jednotky, které jsou v módu obrana, budou opětovat útok nepřítele, který na ně zaúčočí, i když nepřítel bude mít schopnost bez protiútoku. Co více, pokud bránící jednotka má schopnost neomezený protiútok, zaútočí na nepřítele dvakrát - před a po jeho úderu.

  • » Runový mág: požaduje Obranná formace (Obrana)
  • » Čaroděj: požaduje Držet pozice (Obrana), Taktika (Útok)
    » Barbar: požaduje Ochraňuj nás (Obrana), Taktika (Útok)
    » Hraničář: požaduje Držet pozice (Obrana), Taktika (Útok)
    » Nekromant: požaduje Držet pozice (Obrana), Taktika (Útok)
    » Pán démonů: požaduje Držet pozice (Obrana), Taktika (Útok)
    » Runový mág: požaduje Obranná formace (Obrana), Mocná runa (Runové umění)
    » Rytíř: požaduje Držet pozice (Obrana), Taktika (Útok)
    » Warlock: požaduje Držet pozice (Obrana), Taktika (Útok)

Ve standartní situaci (bez neomezeného protiútoku) je obvykle pouze jeden odvetný útok. Ten nastane před útokem místo po něm.
Jestliže má bránící se jednotka neomezený protiútok, poté stále zůstává klasická odplata po útoku, ale první (pouze první) útok je vrácen ještě před ním. To platí i pro prastarého enta.

 

Uhýbání

HoMM5

Snižuje o 20 % poškození, které tvé jednotky utrpí při útocích na dálku.

 

Vitalita

HoMM5

Zvyšuje počet bodů zdraví všech tvých vojáků o 2. (Zvláště účinné u velkých armád.)