Heroes IV - Dovednosti - Dovenosti jednotek

Dovednosti síly | Dovednosti magie
Dovednosti hrdiny | Dovednosti jednotek

 

Trojhlavý útok

Trojhlavý útok - Všichni nepřátelští bojovníci stojící nalevo, napravo a před útočníkem jsou napadeni současně.
Jednotky: Kerberos.

 

Stárnutí

Stárnutí (Kouzlo Smrti) - Napadený nepřítel může být dočasně postižen stárnutím. Škody, které způsobuje, pak budou o 25% nižší, jeho obrana klesne o 20% a rychlost a pohyb se sníží o 50%.
Jednotky: Duch.

 

Arc Breath Attack Obloukový útok dechem (Ohnivý Útok) - Tato jednotka útočí výbuchem ohně, který může vybuchnout za nepřátelským cílem.
Jednotky: Megadrak - datadisk 1 WoW.

 

Plošný účinek Plošný účinek - Střelba daného bojovníka zasáhne všechny bytosti - přátelské i nepřátelské - v dané oblasti.
Jednotky: Kyklop.

 

Berserk Berserk - Bojovník musí v každém kole útočit nebo se přemístit - nemůže čekat, přičemž je imunní na všechny druhy strachu.
Jednotky: Berserker, Frenzied Gnasher.

 

Připoutání Připoutání - Bojovník sváže toho nepřítele, kterého se naposled dotkl horními končetinami. Spoutaný nepřítel se nemůže hnout z místa, avšak může i nadále útočit, odvracet údery i čarovat. Škodlivost jeho útoků je však poloviční než normálně. Spoutání bude zrušeno též tehdy, jestli se útočník přesune jinam.
Jednotky: Kudlanka.

 

Slepota Slepota (Kouzlo Řádu) - Bojovník má šanci svého protivníka při útoku oslepit.
Jednotky: Jednorožec.

 

Blokování Blokování - Bojovník má šanci zcela odrazit jakýkoliv útok - ať už zblízka, zdálky či plošný.
Jednotky: Minotaur.

 

Krvežíznivost Krvežíznivost (Kouzlo Chaosu) - Bojovník může použít kouzlo krvežíznivost, které patří do kouzel chaosu.
Jednotky: Zlobří mág.

 

Bonusy na moři Bonusy na moři - Tento bojovník působí větší škody a je rychlejší, pokud bojuje na palubě lodi. Také jeho obranyschopnost před střelbou a útokem zblízka se přitom zvýší.
Jednotky: Pirát.

 

Ohnivý dech Ohnivý dech (Ohnivý Útok) - Tento bojovník chrlí oheň. Ohnivý dech může ublížit i bojovníkům stojící přímo za plánovaným cílem - a to jako nepřátelským, tak i přátelským.
Jednotky: Černý drak, Fénix.

 

Chráněnec chaosu Chráněnec chaosu - Bojovník získá 50% odolnost proti kouzlům chaosu a proti vyznavačům chaosu vzroste jeho obrana proti útokům zblízka a zdálky o 50%.
Jednotky: Titán.

 

Napadení Napadení - Bojovník působí větší škody, pokud útočí z větší vzdálenosti (s rozběhem).
Jednotky: Šampion, Temný rytíř.

 

Ledový útok Ledový útok - Bojovník útočí chladem, takže bytosti obdařené odolnosti vůči chladu snášejí jeho útok lépe než ostatní.
Jednotky: Ledový démon, Vodní elementál.

 

Odolnost vůči ledu Odolnost vůči ledu - Bojovník je imunní vůči všem kouzlům chladu a je odolnější vůči všem typům útoků chladu.
Jednotky: Ledový démon, Vodní elementál.

 

Curse Prokletí (Kouzlo Smrti) - Při útoku sešle kouzlo Prokletí.
Jednotky: Mumie.

 

Chráněnec smrti Chráněnec smrti (Kouzlo Smrti) - Bojovník získá 50% odolnost proti kouzlům smrti a proti vyznavačům smrti vzroste jeho obrana porti útokům z blízka a dálky o 50%.
Jednotky: Křižák, Mnich.

 

Devouring Devouring - Při útoku mají šanci sežrat protivníka.
Jednotky: Vodní nestvůra.

 

Elementál Elementál - Elementálové jsou imunní vůči některým kouzlům (nelze je například otrávit), která účinkuje pouze na běžná živoucí stvoření.
Jednotky: Vzdušný elementál, Zemský elementál, Ohnivý elementál, Vodní elementál, Chrlič.

 

Strach Strach (Kouzlo Smrti) - Tento bojovník vyšle současně se svým útokem vlnu strachu, která nedovolí jeho protivníkovi vyrazit k protiútoku. Bezprostředně po útoku uteče vystrašený nepřítel o kousek dál.
Jednotky: Kostěný drak.

 

Ohnivý útok Ohnivý útok - Bojovník útočí ohněm, takže bytosti obdařené odolnosti vůči ohni snášejí jeho útok lépe než ostatní.
Jednotky: Efrít, Ohnivý elementál.

 

Odolnost vůči ohni Odolnost vůči ohni - Bojovník je imunní vůči všem kouzlům ohně a je odolnější vůči všem typům útoků ohněm.
Jednotky: Efrít, Ohnivý elementál, Fénix.

 

Ohnivý štít Ohnivý štít (Kouzlo Chaosu) - Při boji je bojovník obklopen ohnivou stěnou, která zraňuje všechny útočící nepřátele, nezávisle na bojovníkově normálním útoku.
Jednotky: Efrít.

 

První úder První úder - Při boji z blízka zaútočí bojovník dříve, než se jeho protivník zmůže na protiúder.
Jednotky: Kudlanka, Šampion, Nomád, Bílý tygr, Dračí golem.

 

Flying Létání - Bojovník je schopen přeletět překážky, hrdiny, ostatní bojovníky a městské stavby.
Jednotky: Ďáblík, Duch, Upír, Kostěný drak, Efrít, Černý drak, Vzdušný elementál, Kudlanka, Anděl, Harpyje, Hromový pták, Skřítek, Gryf, Pohádkový drak, Fénix, Pozorovatelé, Chrlič, Džin.

 

Štěstí

Štěstí (Kouzlo Přírody) - Bojovník může použít kouzlo štěstí, které patří do magie přírody.
Jednotky: Chaun.

 

Útok ledem Útok ledem (Kouzlo Řádu) - Bojovník má při útoku určitou šanci svého protivníka na dvě následující kola zamrazit do ledového kvádru.
Jednotky: Ledový démon.

 

Obrobijce Obrobijce - Obrobijce působí bytostem 4. úrovně větší škody než ostatním.
Jednotky: Hobit.

 

Greek Fire Řecký oheň (Ohnivý Útok) - Tato jednotka dovoluje střílet na dálku na všechny cíle, přátelské nebo nepřátelské bízko cíle se smrtícím ohněm.
Jednotky: Katapult.

 

Hypnotize Hypnotize (Kouzlo Řádu) - Při útoku požívají kouzlo Hypnóza, která má šanci převést jednotku pod svojí kontrolu na jedno kolo.
Jednotky: Mořská panna.

 

Imunita proti magii Imunita proti magii - Tento bojovník je zcela imunní vůči všem formám kouzel, ať už je seslali spojenci či nepřátelé.
Jednotky: Černý drak, Frenzied Gnasher.

 

Imuní vůči vizuálním útokům

Imuní vůči vizuálním útokům - Přirozeně slepé stvoření jsou imunní vůči vizuálním ůtokům. Veškeré schopnosti a kouzla, které mají vliv na vidění (jako Slepota), na ně nefungují.
Jednotky: Troglodyt.

 

Nehmotný Nehmotný - Obrana bojovníka vůči útoku zblízka i střelbě vzroste o 100%.
Jednotky: Duch, Vzdušný elementál.

 

Vysátí života Vysátí života - Toto stvoření vysává při svém útoku z nepřátel životní sílu. Takto získaná životní síla léčí utržená zranění a dokonce přivádí zpět k životu ty, kteří již padli.
Jednotky: Upír.

 

Chráněnec života Chráněnec života - Bojovník získá 50% odolnost proti kouzlům života a proti vyznavačům života vzroste jeho obrana proti útokům zblízka i zdálky o 50%.
Jednotky: Ďábel.

 

Útok bleskem Útok bleskem (Kouzlo Chaosu) - Po provedení vlastního útoku vyčaruje bojovník ještě blesk, který zasáhne protivníka.
Jednotky: Hromový pták.

 

Dlouhý dostřel Dlouhý dostřel - Při střelbě působí bojovník vždy stejné škody, bez ohledu na vzdálenost.
Jednotky: Kušník, Balista.

 

Dlouhá zbraň Dlouhá zbraň - Bojovník může napadat nepřátele, kteří stojí poblíž, ale tak, že by na ně běžná zbraň nedosáhla.
Jednotky: Kopiník.

 

Magické zrcadlo Magické zrcadlo - Bojovník má přirozenou schopnost odvracet kouzla vržená proti němu a posílat je zpět na nepřítele - jako při použití kouzla Magické zrcadlo.
Jednotky: Pohádkový drak, Černokněžnice.

 

Odolnost na magii Odolnost na magii - Bojovník má určitou šanci odolat škodlivému kouzlu nepřítele a při zásahu kouzlem s přímým ničivým účinekm utrpí o 50% menší škody, a jenom Zlatý Golém má 75%.
Jednotky: Zemský elementál, Dwarf, Zlatý Golém, Goblinní rytíř, Megadrak.

 

Vysávání many Vysávání many (Kouzlo Smrti) - Bojovník vysává v každém kole manu z nejbližšího nepřítele a posílá ji nejbližšímu vhodnému spolubojovníkovi.
Jednotky: Ďáblík.

 

Mechanický Mechanický - Mechaničtí tvorové netrpí změnami morálky a nemohou jim ublížit ani prospět kouzla a nebo schopnosti, které působí na živé bojovníky.
Jednotky: Balista, Zlatý Golém, Dračí golem, Katapult.

 

Radost Radost (Kouzla Života) - Bojovník může použít kouzlo radost, které patří do magie života.
Jednotky: Satyr.

 

Vícenásobný útok Vícenásobný útok - Bojovník zaútočí současně na všechny nepřátelé poblíž.
Jednotky: Hydra.

 

Ruší první úder Ruší první úder - Bojovník, který ruší první úder, dokáže úspěšně čelit schopnostem či kouzlům prvního úderu.
Jednotky: Kopiník, Dračí golem, Goblinní rytíř.

 

Bez postihu za překážky Bez postihu za překážky - Tento bojovník působí maximální škody i při střelbě přes hradby či jiné překážky.
Jednotky: Balista.

 

Nepřítel nevrací úder Nepřítel nevrací úder - Pokud tento bojovník zaútočí, jeho protivník nikdy nevrací úder.
Jednotky: Kerberos, Upír, Hydra, Harpyje, Skřítek, Naga.

 

Normální útok zblízka Normální útok zblízka - Na rozdíl od většiny ostatních střelců není u tohoto bojovníka útok zblízka nijak oslaben.
Jednotky: Skřet, Medúza, Kentaur, Titán, Gargantuan.

 

Jed Jed (Kouzlo Smrti) - Živí nepřátelé zasažení útokem tohoto bojovníka jsou současně přiotráveni, což vede k dalším újmě v každém kole až do konce souboje (pokud ovšem vůbec přežijí).
Jednotky: Zplozenec jedu.

 

Random Harmful Spells Random Harmful Spells (Kouzla Smrti, Chaosu) - Tyto jednotky sesílají náhodné kouzla Smrti nebo Chaosu na nepřítele.
Jednotky: Pozorovatelé.

 

Střelba Střelba - Tento bojovník může útočit na dálku, avšak při boji zblízka působí pouze poloviční škody, pokud nemá současně schopnost normálního boje zblízka.
Jednotky: Zplozenec jedu, Skřet, Medúza, Ohnivý elementál, Trifid, Kušník, Balista, Mnich, Kentaur, Kyklop, Elf, Pozorovatelé, Hobit, Titán, Gargantuan, Katapult.

 

Střelba s prvním zásahem Střelba s prvním zásahem - Při střelbě útočí tento bojovník jako první předtím, než může protivník úder opětovat.
Jednotky: Elf.

 

Znovuzrození Znovuzrození (Kouzla Života) - Bojovník zabitý v boji může znova ožít. Byli-li zabiti všichni takový bojovníci v jednotce, aniž by tuto schopnost použili, část z nich je znovuzrozena.
Jednotky: Fénix.

 

Regeneration Regenerace - Tyto jednotky mají schopnost Regenerace, která jim dovolí na začátku každého kola obnovit životy. Regeneruje až 50 životů za kolo.
Jednotky: Trol, Temný rytíř.

 

Oživování Oživování (Kouzla Života) - Bojovník může vzkřísit spřátelené pobité jednotky.
Jednotky: Anděl.

 

Střílí 2x Střílí 2x - Tento střelec útočí v každém kole dvakrát po sobě. Druhý útok proběhne až po protiútoku nepřítele.
Jednotky: Elf, Gargantuan.

 

Krátký dostřel Krátký dostřel - Účinnost střelby tohoto tvora se prudce snižuje se zvyšující se vzdálenosti.
Jednotky: Skřet, Kentaur.

 

Siege Capable Schopnost obléhání - Tato jednotka ignoruje všechny překážky k útok na dálku.
Jednotky: Katapult.

 

Kostlivý Kostlivý - Kostlivost zvyšuje odolnost tohoto tvora před střelbou o 100%
Jednotky: Kostlivec, Kostěný drak.

 

Kouzelník Kouzelník - Tento bojovník ovládá celu řadu kouzel, která může použít při boji.
Jednotky: Vodní elementál, Pohádkový drak, Mág, Džin, Černokněžnice.

 

Kradmost Kradmost - Bojovník na běžné mapě není zdálky viditelný pro všechny nestvůry druhé úrovně a pro hrdiny, kteří mají pouze základní schopnost průzkumnictví. Pro nestvůry první úrovně a hrdiny bez schopnosti průzkumnictví je zcela neviditelný.
Jednotky: Bandita.

 

Zkamenění pohledem Zkamenění pohledem - Bojovník má určitou šanci (jež závisí na jeho síle) své nepřátele okamžitě zabít tím, že je promění v kámen.
Jednotky: Medúza.

 

Stone Skin Kamenná kůže - Zvyšuje jednotkám Boj z blízka a Střeleckou Obranu o 20%. Kouzlo Kamenná kůže na ně nemá žádný účinek.
Jednotky: Chrlič, Goblinní rytíř.

 

Síla Síla - Zvýší účinnost útoků bojovníka.
Jednotky: Behemot.

 

Udeří a vratí se Udeří a vratí se - Nestvůra se po útoku vrací do svého výchozího postavení.
Jednotky: Harpyje.

 

Omráčení Omráčení - Bojovník má určitou šanci při útoku zblízka protivníka omráčit. Omráčený nepřítel není po dobu jednoho kola schopen jakékoliv akce či protiúderu.
Jednotky: Panoš.

 

Přivolá démony Přivolá démony (Kouzlo Smrti) - Tento bojovník umí v bitvě přivolat ledové démony.
Jednotky: Ďábel.

 

Daňový pokladník Daňový pokladník - Toto stvoření produkuje 1 zlaťák denně ve formě daně.
Jednotky: Rolník.

 

Teleport Teleport - Bojovník se umí okamžitě přemístit na kterékoliv místo bitevního pole.
Jednotky: Ďábel, Černokněžnice.

 

Teror Teror (Kouzlo Smrti) - Bojovník je schopen seslat na nepřítele teror. Bytosti paralyzované hrůzou nejsou pak po dobu jednoho kola schopny žádné akce.
Jednotky: Noční můra, Temný rytíř.

 

Houževnatost Houževnatost - Zvýší zdraví bojovníka.
Jednotky: Zombie.

 

Útočí dvakrát Útočí dvakrát - Při boji zblížka útočí bojovník dvakrát za sebou. Druhý útok nastává až po odvetném úderu protivníka.
Jednotky: Křižák, Berserker, Vlk.

 

Nemrtvý Nemrtvý - Nemrtvá stvoření nejsou ovlivňovaná morálkou ani kouzly či schopností, jež působí na živé. Nemrtví však všem ostatním živoucím bytostem v družině ubírají -2 od morálky.
Jednotky: Kostlivec, Duch, Upír, Kostěný drak, Zombie, Mumie, Temný rytíř.

 

Neomezeně protiútoků Neomezeně protiútoků - Bojovník je schopen opětovat v jednom kole libovolný počet útoků.
Jednotky: Gryf.

 

Neomezeně výstřelů Neomezeně výstřelů - Střelci nikdy nedojde střelivo.
Jednotky: Medúza.

 

Slabost Slabost (Kouzlo Smrti) - Tento bojovník dokáže svým útokem protivníka současně oslabit. Oslabení tvorové působí menší škody.
Jednotky: Trifid.